انواع لامپ هالوژن
نوشته شده توسط : هدایت گستر

لامپ های هالوژن از جمله لامپ هایی هستند که در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند. از جمله رایج ترین انواع لامپ های هالوژن می توانیم به سه مورد لامپ هالوژن سقفی LED، لامپ هالوژن COB و لامپ هالوژن SMD اشاره نمود.

لامپ هالوژن SMD :
این لامپ یکی از انواع لامپ های هالوژن است که نور بسیار قوی با شدت گرمای خیلی کمی دارد. نام این لامپ ها بر اساس تکنولوژی به کار برده شده در ساختار آن ها انتخاب می شود. چند چیپ ال ای دی که با یک سیم نازک به یکدیگر متصل هستند، ساختمان اصلی این مدل لامپ ها را تشکیل می دهند.

لامپ هالوژن سقفی LED :
دیودهای نورافشان، مهم ترین عامل سازنده لامپ هالوژن سقفی می باشند. این دیودها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و به محض رسیدن الکتریسیته به آن ها، نور تولید می نمایند. این لامپ ها برای تامین نور به برق بسیار زیادی نیاز ندارد و به همین دلیل جزو لامپ های مقرون به صرفه معرفی می شوند.

لامپ هالوژن COB :
در ساختمان این لامپ ها و بر روی برد آن ها، نوعی چیپ ‌های الکترونیکی مخصوص به کار رفته است که به وسیله آن نقطه ‌‌های نورانی محیط نمایش داده می شوند. عمر مفید و مصرف کم انرژی، از مهم ترین ویژگی ها برای ان مدل لامپ ها است. این لامپ ها برای طراحی داخلی در قسمت های لامپ توکار و روکار، بسیار پرکاربرد می باشند.





:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: